Sankokushin - Five Sacrifices

  • Draft Page zum Resin Kickstarter


    Death Goddess Izanami - Japanese Queen of the Underworld.

    Death Goddess Izanami — Kickstarter


    Death Goddess Izanami is a sculpture based on Izanami-no-Mikoto, the creation goddess and deity of the underworld as chronicled in Shinto mythology.

    The bold designs of Axis Mundi Games and the neoclassical virtuosity of CA Sculpts have merged to bring forth a boutique product designed for the most demanding collectors.


    Death Goddess Izanami is a model that focuses on emotions as no model in the industry has done before. The sad majesty and woeful glory of a tormented goddess, the divine terror and eternal anguish of the departed, mere phantasms of their former conscience... all brought to life by a sculpture devised to match the style and the strength of neoclassical statues as never dared before.


    The aim of this kickstarter is to produce a limited collector's run called the Fukashi Sekai Run 不可視世界. All models forming part of the Fukashi Sekai Run will he numbered and signed.


    Important: This is a draft page. The duration of the campaign, the pledge cost and the goal are mere placeholders. We will reveal them in the next few days.



    Aus den Feedback Kommentaren


    Francesco, Erica and Axis Mundi team - you ROCK! :) Impressive miniature to say the least and, most important thing for me - a great, deep lore as a background. Probably, you've made a right decision not to include any game content within it (like cards or some unique scenarios), as it may negatively affect future backers, who may miss this masterpiece due to the mid-to-high price tag of a single, but gorgeous miniature. Hope it will be a huge success and my congratulations! Waiting for the Q1 2021 is hard enough, but we'll make it, eventually. Totally worth it:)

    Axis MundiCreadorhace alrededor de 7 horas

    Thank you Roman! We are so glad to hear this!

    About gameplay content, we have some surprise to be revealed soon, but no worries about it, you will see what we mean! ;)




    Guts to the apostles

    "You're right, we are mortal and fragile. But even if we are tortured or wounded, we'll fight to survive. You should feel the pain we feel and understand. I am the messenger that will deliver you to that pain and understanding."

  • 17.11.2020 Resin Miniaturen Kickstarter



    109 Euro kostet das Diorama


    Der KS Bonus Reveal für Backer die sowohl Death Goddess Izanami - Japanese Queen of the Underworld als auch Sankokushin: Five Sacrifice Unterstützen ist dies...


    Guts to the apostles

    "You're right, we are mortal and fragile. But even if we are tortured or wounded, we'll fight to survive. You should feel the pain we feel and understand. I am the messenger that will deliver you to that pain and understanding."

  • Oh je, das einzig Positive ist für mich, dass man an der zentralen Figur keine Augen malen muss. Ansonsten viel zu überfrachtet. Das Design der Miniaturen insgesamt mag mir noch nicht so recht gefallen.

  • Ich finds richtig geil:crazydance:*)

    - In Progress -


    Lieblingsorte für den nächsten Urlaub:

    Arkham, Innsmouth, Newberryport und Dunwich

    Lieblingsessen: Calamares fritti (eigentlich Lasagne)


    Nichts ist tot, was ewig stinkt. Bis Seife den Geruch bezwingt.

  • Hmm, ne mir jetzt nicht besonders.

    Was stört Dich?

    - In Progress -


    Lieblingsorte für den nächsten Urlaub:

    Arkham, Innsmouth, Newberryport und Dunwich

    Lieblingsessen: Calamares fritti (eigentlich Lasagne)


    Nichts ist tot, was ewig stinkt. Bis Seife den Geruch bezwingt.

  • Naja, man muss beim Kickstarter mitmachen. Die Encounterkarten kann man später als Addon dazu holen.

    Wer die Figur haben will hat ein weiteren Anreiz, was ich nett finde.

    Alle anderen holen es sich später als Addon. Alle gewinnen

    Crowdfunding (22): AT:O (2. Wave), HEL, Return to PA, USS Freedom, Darkest Dungeon, Primal, Green Hell, CoD: Apocalypse, Legend Academy, Ancient Blood, Agemonia, Bad Karmas, Nanolith, Tidal Blades 2

  • Ist das ein Spinoff zu KD:M? Würde da nichts anderes stehen, würde ich meinen, dass gehört zu einer neuen Expansion von KD:M.... 🤷‍♂️

    Die Preise sind.... naja, KD:M erscheint mir da jetzt gerade ziemlich günstig 😅

    Ich bin mal auf das Core Game gespannt "mit" Spiel 😁

  • Ich hoffe das die keine 75mm Minis im Spiel haben, da der Preis dafür extrem hoch ist. Aber ich denke es gibt viele Mini-Maler, die solche Riesenminiaturen mögen und auch wollen. Aber als Brettspieler reichen mir kleinere, die dann hoffentlich das Spiel dann billiger machen.

    Crowdfunding (22): AT:O (2. Wave), HEL, Return to PA, USS Freedom, Darkest Dungeon, Primal, Green Hell, CoD: Apocalypse, Legend Academy, Ancient Blood, Agemonia, Bad Karmas, Nanolith, Tidal Blades 2

  • Heftiges Update mit (work in progress) Karten, Grafiken, Miniaturen und und und : New Year Update – Axis Mundi Games


    Der Manga-Level steht auf 11 von 10. Ganz am Ende steht noch lapidar was zur Mini-Qualität : "Oh yes, we forgot. HIPS."

    SO mangaesk finde ich es jetzt gar nicht muss ich sagen. Das ginge schlimmer. Hab da immer Heidi als Maßstab 😆😆 Naja nicht ganz. Aber für mich geht es grade noch.

    - In Progress -


    Lieblingsorte für den nächsten Urlaub:

    Arkham, Innsmouth, Newberryport und Dunwich

    Lieblingsessen: Calamares fritti (eigentlich Lasagne)


    Nichts ist tot, was ewig stinkt. Bis Seife den Geruch bezwingt.

  • What is Sankokushin: Five Sacrifices?


    Umfangreicher Breakdown mit diversen Details, nützlichen Informationen und sehr vielen äußerst schönen Arts.

    Viel Spass beim Lesen und bestaunen;).


    Aus der Einleitung....


    Description
    Sankokushin: Five Sacrifices is a cooperative or solo campaign game set in a fictional version of medieval Japan.

    One to four player(s) will take control of several heroes arriving to assist the city-state of Yamashiro, a land destroyed by the quest for the Unseen, and to help the city survive its grim destiny.

    Experience an adventure in which you are free to decide what activities the heroes pursue, where they explore, who they meet and how they interact with their opponents; all of which organically generates a unique storyline inside of the main plot that moves the destiny of Yamashiro.

    Fight monsters and human foes in psychologically-intense encounters where personality and tactical maneuvering are paramount. Intimidate or provoke your enemies to scare them or force them to attack carelessly. Use your diplomatic abilities to calm dangerous, psychopathic entities until you are able to backstab them or plead on the behalf of honorable opponents. Manage the stress of battle, seek to understand your opponents’ perverse intelligence and use that knowledge to destroy them or to find a way to save them from destroying themselves and everyone you hold dear.

    The Sankokushin core game will have 14 unique, high-quality HIPs miniatures that will come unassembled on sprues.
    The human models are in 38mm scale.


    Einer der Designer von Sankokushin - Five Sacrifices hat auch ein paar Fragen im Thread beantwortet (und wird dies wohl auch noch in Zukunft).


    Der Beitrag wird die sobald weitere Informationen raus sind erweitert und angepasst.


    PS:


    Guts to the apostles

    "You're right, we are mortal and fragile. But even if we are tortured or wounded, we'll fight to survive. You should feel the pain we feel and understand. I am the messenger that will deliver you to that pain and understanding."

    Einmal editiert, zuletzt von Belshannar ()

  • Miniaturen selbst zusammenbauen ist jetzt kein Showstopper. 14 Minis in der Core Box ist ja nicht viel.

    Ich war sogar überrascht, dass ich beim Basteln der Alien Minis kürzlich sogar Spaß hatte.

  • Wenn Sie denn gut aussehen und sich das lohnt. Aliens sieht z.B. nicht so gut aus, dass sich das nicht mit fertigen Minis hätte umsetzen lassen.


    Brimstone gleiches Spiel.


    Sankokushin wird zudem sehr filigrane Modelle haben, wie es scheint. Da lohnt sich das optisch womöglich wieder, aber Bock habe ich da keinen drauf.


    Am Ende muss das Spiel natürlich gut sein. Sonst ärgert man sich doppelt.

    KS Pending: Stormsunder, Dinosaur 1944, RtoPA, Primal, USS Freedom, Arydia, Harakiri, , EUS: Flashpoint, Zerywia Quest, Bad Karmas, Malhya, Phantom: Epoch, Warcrow Adventures, TT Addons, DaDu Wave 2 :D

    Die Nische

  • Ich habe in Brimstone nahezu den gesamten Minecart Pledge zusammen geschraubt. Ich finde die nicht besonders herausragend dafür, dass man die Kleben musste.


    Aber seis drum. Solange das hier gut aussieht und man den lohnenden Effekt sieht und vor allem das Spiel rockt, beiße ich in den sauren Apfel.

    KS Pending: Stormsunder, Dinosaur 1944, RtoPA, Primal, USS Freedom, Arydia, Harakiri, , EUS: Flashpoint, Zerywia Quest, Bad Karmas, Malhya, Phantom: Epoch, Warcrow Adventures, TT Addons, DaDu Wave 2 :D

    Die Nische

  • Hat jemand Erfahrung mit den Vorgängerspielen, insbesondere Daimyo's Fall?

    Ich hab mal im Math Trade So Long My World ertauscht und fand es langweilig und auch nicht besonders balanciert, insbesondere der Solo-Modus war zudem extrem repetitiv. Sankokushin reizt mich unheimlich, aber diese Erfahrung macht mich etwas vorsichtig, vom zu erwartenden Preisschock mal abgesehen. Auf Monster-Grinding á la KDM hätte ich z.B. wenig Lust, auch wenn ich mich nach einem Boss Battler sehne. Gutes Artwork hatte So Long My World nämlich auch, aber das rettete es nicht. Auf der anderen Seite ist das BGG-Rating für beide Spiele mit 7,5 ganz gut.

  • Hat jemand Erfahrung mit den Vorgängerspielen, insbesondere Daimyo's Fall?

    Ich hab mal im Math Trade So Long My World ertauscht und fand es langweilig und auch nicht besonders balanciert, insbesondere der Solo-Modus war zudem extrem repetitiv. Sankokushin reizt mich unheimlich, aber diese Erfahrung macht mich etwas vorsichtig, vom zu erwartenden Preisschock mal abgesehen. Auf Monster-Grinding á la KDM hätte ich z.B. wenig Lust, auch wenn ich mich nach einem Boss Battler sehne. Gutes Artwork hatte So Long My World nämlich auch, aber das rettete es nicht. Auf der anderen Seite ist das BGG-Rating für beide Spiele mit 7,5 ganz gut.

    So Long My World ist von denen? An diesem Spiel bin ich ewig herumgeschlichen und hätte es mal gerne ausprobiert. Das klang von der generellen Spielidee her superspannend, aber konnte mich mechanisch in den Let´s Plays nicht überzeugen.

    Denke allerdings nicht, dass es zu einem Monster-Grinding ähnlich wie KDM kommen wird, da mWn die Kampagne auch deutlich kürzer dauern wird.


    Zusammenbauen der Minis finde ich jetzt nicht so pralle. Ich habe das schon bei KDM gemacht, das gefällt mir prinzipiell auch gut, aber bei KDM sind es schon massenweise Figuren, die geklebt werden wollen. Das dauert einfach. Immerhin sind es hier nur 14 Minis. Das sollte dann schnell erledigt werden können.


    Es freut mich aber, dass die Entwickler so viele Informationen auf BGG teilen.

  • BoardGameGeek


    Summary:

    -Kickstarter moved from a possible Q1 to Q2, May at the earliest.

    -The all-in price tag won't go above a 1000 and there won't be a huge amount of expansions.

    -HIPS samples are being made before the kickstarter launches for their miniatures. This is indeed unconventional as it adds to their risk, suggesting they're either very confident that the kickstarter will be a success or that they have enough funds to pull through should it fail. It's a good thing for customers, however, as it gives you a better guarantee of what quality you'll receive than a render.


    Quote

    Good day everyone! As promised, it is time for a brief “state of the work” update about the production side of Sankoushin’s development.

    In these weeks (actually the process started on late November) we’ve been working on the production planning for the HIPS miniatures. For those who may not be familar with HIPS, it is the best material for meeting the needs of both hobbyists and gamers since it maintains both exquisite detail and durability.


    As you may already know, preparing miniatures for production isn’t a simple task and what your sculptor sculpts usually isn’t ready for mass production. While the rules for creating HIPS molds are the same for everyone, every factory has their methods and their way of working with the models. The process requires a ton of planning and cooperation between publishers and the factory.


    That is why we are - unconventionally, maybe - accomplishing this part of the job BEFORE the KS launch. The molds will be engineered not only to ensure a smooth production run but also to be able to show you realistic renders and samples before and during the campaign.


    As we already announced, we are going to prepare a HIPS sample before the launch in order to showcase the real product and the quality of our work. According to the schedule we have built with the factory, the sample will be ready on March 23rd but it is clear this date is not carved in stone. For instance, we expected to receive the tool layout for a mold on February 4th and we managed to get it early on January 30th. Of course, delays are much more common when dealing with factories unfortunately.


    So as we have said in recent weeks, the launch date release is entirely subordinated to the full completion of these steps.


    A year ago we hypothesized we could have been ready to launch in Q1 2021, but that’s definitely not feasible at the moment since the HIPS samples will require more time as mentioned above. We decided to use this extra time to continue work on all the other aspects of the game as well since we want to to prepare a KS campaign that will be one of the greatest events on KS in 2021.


    To speak a bit more on that point, a few months ago we considered reorganizing our development goals to be ready for a March or April launch. However, that would have simply shifted necessary work to the post-campaign development cycle and reduced the quality and quantity of what we could present to you during the campaign. There is no sense lowering our standards just to launch a KS campaign sooner which extends the post-KS development time and keeps our backers’ money frozen longer. With these considerations in mind, we feel it is better to launch a little later with all the miniatures samples and other preparations in place to ensure a memorable campaign.


    One final consideration we wish to address to alleviate some concern is the price. We have noticed the speculation for this has recently been getting pretty wild and we want to reassure you that we are not creating a game whose gameplay all-in price tag will be 4 digits. Neither are we are we planning to offer dozens of expansions. Instead, you can expect a solid, meticulously carved campaign that is clear and simple yet majestic.

    Guts to the apostles

    "You're right, we are mortal and fragile. But even if we are tortured or wounded, we'll fight to survive. You should feel the pain we feel and understand. I am the messenger that will deliver you to that pain and understanding."

  • All-In wird nicht mehr als 1000? Sehr beruhigend. 😂😂😂

  • Das war auch mein Gedanke. Hört sich dann aber eher danach an, als läge ein All-In im hohen dreistelligen Bereich.


    All-In wird nicht mehr als 1000? Sehr beruhigend. 😂😂😂

    Ja... 999 Dollar sind sehr beruhigend und klingen viel besser als 1000😆

    - In Progress -


    Lieblingsorte für den nächsten Urlaub:

    Arkham, Innsmouth, Newberryport und Dunwich

    Lieblingsessen: Calamares fritti (eigentlich Lasagne)


    Nichts ist tot, was ewig stinkt. Bis Seife den Geruch bezwingt.

  • Dann muss das Core Game bzw. der Grundpledge aber auch schon richtig gut gefüllt und hochpreisig sein. Ansonsten macht die Aussage zum Gameplay All In oben wenig Sinn.

    Schaun wir mal

  • Gehe von 200-250$ vom Core aus. und dann 100-150$ pro Expansion

    Bei 3 Expansions sind wir bei: Best Case 500$; Worst Case 700$. Ich persönlich gehe von 700$ Gameplay All-In aus.

    Crowdfunding (22): AT:O (2. Wave), HEL, Return to PA, USS Freedom, Darkest Dungeon, Primal, Green Hell, CoD: Apocalypse, Legend Academy, Ancient Blood, Agemonia, Bad Karmas, Nanolith, Tidal Blades 2

  • Das ist natürlich eine ganz schöne Hausnummer. Je nachdem, wie viele Plastikminis hier dabei sind, ist das dann entweder günstig oder teuer (im Verhältnis zu den Materialkosten für HIPS).


    Die Verschiebung nach hinten, um die Qualität zum Kampagnenstart zu verbessern und hier möglichst nahe ans Endprodukt zu kommen, finde ich aber sehr gut.

  • Finde ich alles sehr problematisch. Haben die überhaupt was vergleichbares auf ihrem Track Record?


    Ja, bei KDM 1.5 habe ich für neue Erweiterungen und Schnickschnack, den ich eigentlich nicht brauche, über 1000USD ausgegeben. Da hatte ich aber das Grundspiel Plus alte Erweiterungen schon ein paar Jahre und wusste, was ich bekomme und dass es zu 98% geil sein wird. Und wie schon woanders hinlänglich besprochen, war der erste KDM KS auch nicht ansatzweise in solchen Mondsphären unterwegs wie dieses Sankodingsbums hier.


    Wie gesagt, ziemlich problematisch.