Alle Einträge mit 7 Punkten


  • Die Zeitreise-Agenten gehen erneut auf Reise. Der Titel Lumen fidei gibt die Richtung an: Die Agenten folgen dem „Licht des Glaubens“ ins späte Mittelalter, in die Zeit der Inquisition. Was sie dort tun sollen? Wem sie dort begegnen werden? Das können wir fraglos nicht verraten. Sicher dürfte jedoch sein, dass wieder knackige Rätsel und unerwartete Storywendungen auf die Agenten der T.I.M.E Agency warten und es auch den ein oder anderen neuartigen Twist geben wird, der nie zuvor einem Zeitreisenden widerfahren ist.Die Zeitreise-Agenten gehen erneut auf Reise.


    BGG Link: T.I.M.E Stories: Lumen Fidei | Board Game | BoardGameGeek


  • Ein großartiges Entwicklungsspiel mit einer außergewöhnlichen Ausstattung!


    Tapestry bietet mit 16 verschiedenen Zivilisationen eine große Vielfalt an Möglichkeiten. Wer einmal Gefallen gefunden hat, möchte gleich die nächste Zivilisation ausprobieren.


    Die Grundregeln sind dabei sehr einfach und sind auf nur 4 Seiten erklärt: Schreitet auf vier verschiedenen Technologieleisten voran und nutzt beim Voranschreiten die Aktionen dieser Leisten, um euch geschickt zu entwickeln und dem Spielplan auszubreiten.


    Jamey Stegmaier hat lange an diesem Werk gearbeitet und mit einigen bemalten Miniaturen opulent ausgestattet.


    BGG Link: Tapestry | Board Game | BoardGameGeek


  • Errichte den Tempel des Amun-Re im Schatten des Sonnenobelisken und verdiene dir die Gunst der Götter!


    Du bist ein hoher Beamter im Alten Ägypten. Die Götter meinen es gut mit dir! Ehre sie, um dir auch in Zukunft ihrer Gunst gewiss zu sein. Lass dich vom Sonnengott führen und errichte einen prächtigen Tempel, der die Jahrtausende überdauern soll!


    "Tekhenu - Der Sonnenobelisk" ist ein strategisches Würfelwahl-Spiel von Daniele Tascini und Dávid Turczi für 1-4 Kennerspieler ab 14 Jahren. Ihr schlüpft in die Rollen von hohen Beamten im Alten Ägypten und errichtet sowohl den Tempel des Amun-Re, als auch das Gebiet, auf dem heute Karnak liegt. Während eures Spielzugs wählt ihr einen der Würfel, die auf dem Sockel des Obelisken liegen.


    Ihr entscheidet dann, ob ihr mit dem Würfel eine Gottesaktion ausführen, die entsprechenden Ressourcen produzieren oder seinen Wert mit Hilfe eines Schreibers verändern wollt. Dabei bestimmt der stetig wandernde Schattenwurf des Sonnenobelisken darüber, ob die Würfel rein, verdorben oder gar verboten sind und wie es um eure Seelenwaage steht, wenn Maat ihr Urteil über euch fällt.


    BGG: Tekhenu: Obelisk of the Sun | Board Game | BoardGameGeek


  • Im Jahre 1490 erhält Franz von Taxis vom späteren Kaiser Maximilian I. den Auftrag, einen Kurierdienst zwischen seinen Residenzen in Innsbruck und Brüssel einzurichten.

    Das gelingt ihm so gut, dass in der Folgezeit alle weiteren Postleistungen mit dem Familiennamen Thurn und Taxis verbunden bleiben.

    Mit Einführung der Postkutschen zur Mitte des 17. Jahrhunderts sind Mitglieder der Familie in den Grafenstand erhoben und tragen den Titel Reichserbgeneralpostmeister. Zu diesem Zeitpunkt beginnt unser Spiel.

    Können Sie die erfolgreiche Geschichte der Familie fortführen und ein bedeutendes Postkutschennetz aufbauen? Haben Sie das Talent, die richtigen Städte miteinander zu verbinden, Poststationen einzurichten und gleichzeitig den Erwerb neuer Kutschen nicht aus dem Auge zu verlieren?

    Zeigen Sie ihren Mitspielern planerisches Geschick. Aber verzagen Sie nicht, wenn Ihnen ein Konkurrent eine wichtige Stadt vor der Nase wegschnappt. Sie haben doch sicher eine passende Antwort auf Lager. Das Spiel Thurn und Taxis entführt Sie in eine Zeit der Herausforderungen und des Aufbruchs, die Sie garantiert immer wieder gerne neu erleben werden.


    BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/21790/thurn-and-taxis


  • BGG: Tiny Epic Dinosaurs | Board Game | BoardGameGeek


    In Tiny Epic Dinosaurs, breakthroughs in modern science have dinosaurs and humans existing side by side. This has allowed for a lucrative industry. Dino Ranching! Independent ranchers have begun farming dinosaurs to sell to the highest bidders for use in their high thrill theme parks. You are one of those ranchers. Do you have what it takes to out ranch your opponents and operate the most successful dinosaur farm!?

    Tiny Epic Dinosaurs is a 45 minute, 1-4 player game of dinosaur ranching, worker-placement and resource management. It features classic euro game mechanics with unique twists that portray the dangers of farming these prehistoric beasts.

    In Tiny Epic Dinosaurs, players control a team of ranchers and will be acquiring, breeding and selling dinosaurs. The game is played over 6 rounds. With each round consisting of several short phases.

    In phase one, players will harvest the resources from their farm that are not being consumed by dinosaurs.

    In phase two, players will put their ranchers to work. This phase has ranchers wrangling and buying new dinosaurs to farm, improving their farm’s security and supplies, vying for high dollar contracts, and researching technologies and unique dinosaur breeds. These unique dinosaur breeds introduce a large variety of special benefits players can utilize to separate themselves from their competition.

    In phase three, ranchers return to finish their day’s work at the farm.

    In phase four, players arrange their ranch, making sure their ranch is suitable for the types of dinosaurs they have.

    Phase five is the feeding phase, and every dinosaur MUST be fed. Dinosaurs that don’t eat will escape, posing a grave threat to your enclosures’ security and your other dinosaurs.

    Phase six is for breeding. For each pair of matching dinosaurs you have properly enclosed, you’ll welcome a new dinosaur to your farm.

  • Tsukuyumi - BGG

    Slowly but steadily, the Moon has been approaching the Earth. It has touched the surface and ripped a deep rift across continents, mountain ranges and oceans. It has come to a halt in the now dried-out Pacific Ocean. Chaos and devastation wrecked the Earth and its inhabitants. That chaos grew greater when the Moon revealed itself to be a "kami" (a Japanese God of old) - the white dragon TSUKUYUMI. Exiled into the night sky eons ago, TSUKUYUMI has been roused by Japanese warriors, who tried to rid themselves of their godly creators. TSUKUYUMI'S time for revenge has finally come...

    In the post-apocalyptic world, humankind is on the verge of extinction, whereas animal species mutated under the influence of TSUKUYUMI and grew bigger and stronger than ever. All those different factions are now fighting fiercely for survival, as well as for world domination.

    TSUKUYUMI is a no-luck boardgame, that demands specific strategic skills of its players. Its particular appeal lies in the clash of multifarious, asymmetrical factions. At the beginning, each player picks one of the five factions. The factions bring their own respective abilities, units and strategies. Therefore the game changes depending on what factions meet on the battlefield.

    Values and abilities of the factions still don’t guarantee victory. Numerous test matches have shown: it’s the players who find new combinations and the right moments to use specific faction features, who notice their fellow players’ weaknesses and use them to their own advantages. This way, they shape their faction and bring the creatures and their stories to life.


  • Ulm zu seinen Glanzzeiten. Der Bau des Ulmer Münsters ist noch nicht fertiggestellt, die Stadt jedoch schon reich und angesehen. Die Spieler versuchen, ihre Einflussbereiche zu erweitern und das lebhafte Treiben auf dem Marktplatz vor dem Münster, im und ums Münster herum optimal zu nutzen.


    BGG: Ulm | Board Game | BoardGameGeek



  • BGG-Link: Vast: The Crystal Caverns | Board Game | BoardGameGeek


    "The dragon has been asleep for many long years. In that time, the cave under which it slumbered has changed greatly…Goblins and strange monsters have filled its gloomy depths and there are whispers that the cave itself has begun thinking, shifting, and growing evermore dangerous.

    Still, stories of peril rarely overshadow the rumors of riches. And riches there may be… For where a dragon slumbers, there also lies a fiercely guarded treasure. Fortunately for the slumbering beast, malevolent crystals fill the cave’s rooms with spectral light, hiding the entrance to the immeasurable treasure trove. Many have given their lives to the search and over the years the rumors have faded to legend.


    But the most courageous adventurers will not be discouraged by bloodshed. On this day, a knight steps into the darkness, her gloved hand gripping the hilt of her sword. Her years of quests--all of the victories and defeats--have led to this one final adventure. Knowing the kingdom can never truly be at peace with the dragon beneath the cave, she has come to make a final stand. Little does she know that she will awake everything that slumbers in the shadows… and begin the final battle in the darkness.


    Enter the world of Vast: The Crystal Caverns!


    Vast takes you and your friends into the torch light of a classic cave-crawling adventure, built on the concept of total asymmetry. Gone are days of the merry band of travelers fighting off evil. In Vast, you will become part of a new legend... Any part you wish!


    Play as the classic, daring Knight, the chaotic Goblin horde, the colossal, greedy Dragon, or even the Cave itself — powerful, brooding, and intent on crushing the living things that dare to disturb its gloomy depths. Each role has its own powers, pieces, and paths to victory...and there can be only one winner.


    As the ultimate asymmetric board game, Vast: The Crystal Caverns provides a limitless adventure, playable again and again as you and your friends explore the four different roles in different combinations. Play one-on-one in a race to the death between the Knight and the Goblins, or add in the Dragon and the Cave for deeper and more epic experiences, different every time." (Quelle: Vast: The Crystal Caverns | Board Game | BoardGameGeek)

  • BGG-Link: Lost Ruins of Arnak | Board Game | BoardGameGeek


    Auf einer fernen Insel in den unbekannten Weiten des Ozeans haben Entdecker Spuren einer längst vergangenen Zivilisation gefunden. Konkurrierende Forscher sind jetzt mit der Erkundung der Insel beauftragt worden: Wagt ihr euch in die Tiefen des Dschungels, findet uralte Artefakte und stellt euch den furchterregenden Wächtern der Ruinen!


    Bei Die verlorenen Ruinen von Arnak führt ihr als Spieler eure Expeditionstruppe gegeneinander auf eine neu entdeckte Insel. In einer einzigartigen Kombination aus Deckbau, Workerplacement und Ressourcenverwaltung versucht nun jede Expedition, die Geheimnisse der verlorenen Insel zum eigen Vorteil als erstes aufzudecken und zu nutzen.


    Die Kartendecks der einzelnen Spieler bleiben während des gesamten Spiels recht klein, die Aufnahme der richtigen Karten ins Deck will deshalb wohlüberlegt sein. Zusätzlich zu bekannten Deckbau-Effekten können Spielkarten in Die verlorenen Ruinen von Arnak auch zum Platzieren von Arbeitern verwendet werden. Neue Arbeiteraktionen selbst werden verfügbar, wenn die Spieler die Insel erkunden. Zufall spielt durch die Fülle taktischen Möglichkeiten, die auf dem Spielbrett angeboten werden, nur eine untergeordnete Rolle. Da Aktionen auch den Einsatz von Ressourcen anstelle von Arbeitern erfordern, ist der Aufbau einer soliden Ressourcengrundlage zudem von entscheidender Bedeutung für den eigenen Erfolg. Pro Runde kann jeder Spieler aber nur eine einzige Aktion ausführen, wodurch die Runden selbst kurz sind, aber jede Entscheidung wohl überlegt sein will.


    Durch die Vielzahl an verfügbaren Aktionen, Artefakten und Ausrüstungskarten sind die Herausforderungen in jedem Spiel anders, was immer wieder zum Erforschen neuer Strategien in diesem Vielspielertitel der Extraklasse einlädt.


    Entdeckt die verlorenen Ruinen von Arnak!


  • In Yukon Airways, you will be at the controls of your very own seaplane with the mission of transporting travelers to the different points of the Yukon. Embark your passengers (dice) using a draft system and use your ticket cards to take them to the different locations on the map. For each passenger, you get money and the possibility of improving your plane if the passenger finds a point of interest that satisfies their tastes at the destination (when the color of the die matches the color of one of the cubes at that destination). At the end of the game, you will earn extra money according to the different locations you have visited. The player who has earned the most money at the end of the week wins.


    BGG: Yukon Airways | Board Game | BoardGameGeek