Einträge von „nora“
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The year is 1926, and it is the height of the Roaring Twenties. Flappers dance till dawn in smoke-filled speakeasies, drinking alcohol supplied by rum runners and the mob. It’s a celebration to end all celebrations in the aftermath of the War to End All Wars.
Yet a dark shadow grows in the city of Arkham. Alien entities known as Ancient Ones lurk in the emptiness beyond space and time, writhing at the thresholds between worlds. Occult rituals must be stopped and alien creatures destroyed before the Ancient Ones make our world their ruined dominion.
Only a handful of investigators stand against the Arkham Horror. Will they prevail?
Arkham Horror (Third Edition) is a cooperative board game for one to six players who take on the roles of investigators trying to rid the world of eldritch beings known as Ancient Ones. Based on the works of H.P. Lovecraft, players will have to gather clues, defeat terrifying monsters, and find tools and allies if they are to stand any chance of defeating the creatures that dwell just beyond the veil of our reality.
BGG-Link: Arkham Horror (Third Edition) | Board Game | BoardGameGeek
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innovatives kennerspiel mit cleverem Kartenmanagement
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Nachfolger von Snowdonia, diesmal in Ceylon mit Teeplantagen -- ein Workerplacement mit Wettrennen um Schienenbau und Plantagenbau
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Engine Builder der besonderen Art
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Dies ist im Kern ein Umwandelspiel. Ich wandle eine Ressource in eine oder zwei andere -- möglichst mit Gewinn um dann ein Angebot verschiffen zu können. Es gibt einige Hindernisse, Siegpunkte für gebaute Kontore und nach dem vierten Verkauf eines Spielers ist Schluß -- also auch ein Wettrennen. Recht einfache Regeln, aber nicht ohne Planung zu gewinnen.
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Res Arcana ist eine Engine Builder mit 8 Karten -- die erhält man am Anfang (gedraftet oder zufällig) und das ist es. Man kauft Karten während des Spiels und kann sie einsetzen, um Punkte zu generieren. Uns hat es recht gut gefallen. Der Zufall läßt sich durch genaues Spielen gut überwinden.
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Space is Time is Money is Power:
In Plutocracy, 2 to 4 players lead each one of the big trading corporations and will travel from planet to planet to buy and sell resources. By selling at a higher price than buying, players will earn money (Space Euros S€).
They need S€ to buy seats in the planetary parliaments.
In each of the 3 elections during the game, players that have a majority in a planetary parliament will send Councilors to the Plutocratic Council.
Equally important as the elections are the Societies on Earth: players that meet the conditions to join them while on Earth may also send Councilors to the Plutocratic Council.
The ultimate objective of each player is to have the most Councilors in the Plutocratic Council at the end of the game.BGG-Link: https://boardgamegeek.com/boardgame/363531/plutocracy
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Familienspiel mit vielen Zufälligkeiten mit sehr hüschem Material. Das Gefühl des Wttrennens ist gut umgesetzt.