Beiträge von LookAtTheBacon im Thema „Mortum: Medieval Detective“

    Auf den Titel warte ich in der Tat schon ewig. Schön, dass er endlich erscheinen wird.
    Habe damals auf verschiedenen YouTube-Kanälen Positives zu dem Prototypen gehört gehabt. Und ja, ansonsten hat mich die BGG-Beschreibung natürlich auch sofort gecatcht:

    Zitat

    "Mortum: Medieval Detective is a game of deduction and adventures that takes place in a grim world shaped in the image of medieval Europe, with its legends, superstitions and fears coming to life. Take on the roles of secret organization agents and investigate mysterious and thrilling events.

    You will solve mysteries and encounter fascinating characters in the course of three exciting scenarios, all part of a single storyline. Each case requires up to three hours to play.

    You are free to explore the world of Mortum in any way you like, depending on which agents you chose. Put objects under surveillance or send agents to secretly search or interact with them in many other ways. Gather information by interrogating suspects or talking to them. Choose your own way to advance through the game, either using the "kick in the door" approach or by being stealthy and discrete, trying to avoid unwanted attention.

    Only you and the choices you make decide how the events will unfold in the end. Tread carefully, and welcome to Mortum!"


    Klingt für mich stark nach Detective: City of Angels in einem Mittelaltersetting und ohne Spielleitercharakter. Und es ist noch mehr open world quasi (ähnlich Arydia). Außerdem muss man nicht tausend Missionen spielen, sondern ist mit 9h aka ~3 Abenden durch, was ich sehr angenehm finde. Durch unterschiedliche Entscheidungen wird es wohl auch Replayvalue geben. Artwork spricht mich auch an, also kp was hier groß schief gehen soll...



    ...der first-time Designer maximal.

    Viel mehr ist at this point afaik auch einfach noch nicht offiziell bekannt. Beziehungsweise habe ich noch nichts anderes gesehen/gehört.
    Lg