18xx.games: 18xx online spielen

  • Toby Mao (rollingstock.net) hat 18xx.games in die Open Beta entlassen:

    TLDR: You can now play 1889 online real-time or async here at 18xx.games. Please join us for the open-beta! Issues and feedback are much appreciated, you can submit them here at Issues · tobymao/18xx · GitHub.

    I’ve been working on a new open-source online platform to play 18xx games! The first game available is 1889 with permission from Joshua Starr of Grand Trunk Games. I’m planning to implement many more games in the future with collaboration from designers and publishers. I love 18xx and I want them to be more accessible so that more people can experience the joy that these games can bring! So if you’re interested in having your game available on 18xx.games, please contact me!

    18xx.games allows you to play either real-time or async. Real-time is possible due to instantaneous updates whenever players make moves and async is assisted with e-mail notifications. You can also play local games (hotseat mode) with or without an account. This is useful if you want to branch off a game and explore different possibilities. You can also play at home like you would a moderator. Games can be exported as JSON and reimported as a local copy. Currently, every game is ‘master mode’ meaning you can make moves for other players. This is useful when people drop out or simply want to pass for an entire OR. In the future, I plan to add a toggle to disable or enable this mode.

    1889 has almost all the rules enforced. There are some known issues here but I’m actively working to fix these and improve the system. Games close to the 1830 system can be implemented trivially with configuration updates, but I’m definitely looking forward to adding all types of complex and different games.

    Many early testers have been playing full games on their mobile devices. The design of the website tries its best to make it easy to ingest information and make moves. However, this is quite challenging because 18xx’s have a lot of information. If you have any feedback please let me know!

    »Remember to look up at the stars …

    … and not down at your feet. Try to make sense of what you see and wonder about what makes the universe exist. Be curious. And however difficult life may seem, there is always something you can do and succeed at. It matters that you don't just give up.«
    Stephen Hawking

  • Was ein Blick auf die Issues schon ahnen ließ, hat Toby auch via Slack bestätigt:

    Zitat
    ok it’s official, 18chesapeake will be the next game, if you wanna contribute, a useful task for me that’s easy to do is to create the definitions of the companies, tiles, map etc

    … und kelsin hat schon mal ein paar Grundlagen für 1817 und 1830 gelegt. Läuft :)

    »Remember to look up at the stars …

    … and not down at your feet. Try to make sense of what you see and wonder about what makes the universe exist. Be curious. And however difficult life may seem, there is always something you can do and succeed at. It matters that you don't just give up.«
    Stephen Hawking

    • 18CZ und 1824 dürfen ebenfalls umgesetzt werden.
    • Kontakt zu Lookout wg. 1830 wird/wurde aufgenommen.
    • Winsome’s 18xx werden nicht umgesetzt, weil John Bohrer offenbar kein Interesse an einer Online-Version seiner Spiele hat. Shocker! ;)
    • Erlaubnis für 1846 liegt vor.

    :train:

    »Remember to look up at the stars …

    … and not down at your feet. Try to make sense of what you see and wonder about what makes the universe exist. Be curious. And however difficult life may seem, there is always something you can do and succeed at. It matters that you don't just give up.«
    Stephen Hawking

  • Bin jetzt mal in 2 Spiele eingestiegen.

    Vom Bedienprinzip gefällt es mir sehr gut - man wird richtig gut geführt. Nur das Markieren der gefahrenen Strecken ist recht mühsam - da klickt man sich dumm und dämlich bis es funktioniert.

    Wenn der oder die Entwickler das noch in den Griff kriegen dann wird das top.

    Gruß aus dem Münsterland
    Herbert

    ______________________________

    I'm old enough to know what's wise
    and young enough not to choose it

  • Bin jetzt mal in 2 Spiele eingestiegen.

    Vom Bedienprinzip gefällt es mir sehr gut - man wird richtig gut geführt. Nur das Markieren der gefahrenen Strecken ist recht mühsam - da klickt man sich dumm und dämlich bis es funktioniert.

    Wenn der oder die Entwickler das noch in den Griff kriegen dann wird das top.

    Ich fänd es auch gut, wenn bspw. eine eben gewählte Route in der nächsten Runde erneut mit einen klick wieder auswählbar wäre.

    Auch das Einlösen der Spezialfähigkeiten der Privates (Ohzu) habe ich zunächst nicht gefunden/war nicht ohne nachschlagen herauszubekommen.

    Den Rest finde ich top

  • Ich habe gestern die erste Probepartie zu viert beendet. Ich möchte noch ein paar Erfahrungen sammeln und mich dann auch einbringen. scott petersen hat auf bgg mittlerweile auch eine offene faq-liste begonnen, in der man sich easy eintragen/beteiligen kann und die sich auch schon rege füllt

    edit: in dem thread ist der link

    Einmal editiert, zuletzt von Hessbert84 (2. Mai 2020 um 23:03)

  • Vom Bedienprinzip gefällt es mir sehr gut - man wird richtig gut geführt. Nur das Markieren der gefahrenen Strecken ist recht mühsam - da klickt man sich dumm und dämlich bis es funktioniert.

    Wenn der oder die Entwickler das noch in den Griff kriegen dann wird das top.

    Toby schrieb am Freitag im Slack-Channel:

    Zitat

    after i finish what i'm working on

    i'll rewrite the routing code

    i had no idea that clicking on hexes would be so unititive

    »Remember to look up at the stars …

    … and not down at your feet. Try to make sense of what you see and wonder about what makes the universe exist. Be curious. And however difficult life may seem, there is always something you can do and succeed at. It matters that you don't just give up.«
    Stephen Hawking

  • Ich habe gestern die erste Probepartie zu viert beendet. Ich möchte noch ein paar Erfahrungen sammeln und mich dann auch einbringen. scott petersen hat auf bgg mittlerweile auch eine offene faq-liste begonnen, in der man sich easy eintragen/beteiligen kann und die sich auch schon rege füllt

    edit: in dem thread ist der link

    Alternativ kann man seine Erfahrungen auch im Slack-Channel #18xxgames auf 18xxgames.slack.com einbringen. Dort wird sehr rege über die Entwicklung diskutiert, Umfragen durchgeführt, ...

  • Toby@work:

    »Remember to look up at the stars …

    … and not down at your feet. Try to make sense of what you see and wonder about what makes the universe exist. Be curious. And however difficult life may seem, there is always something you can do and succeed at. It matters that you don't just give up.«
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  • Momentan wird die Plattform nahezu täglich besser. Anregungen kann man über GitHub einwerfen. Viele davon werden sehr flott umgesetzt.

    Ich freue mich schon auf weitere Spiele.

    Gruß aus dem Münsterland
    Herbert

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  • Open Source und engagierte Devs FTW! :)

    Toby hat gestern ein gif des neuen Routings gepostet (und sucht Tester dafür). Das sah schon sehr smooth aus.

    »Remember to look up at the stars …

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  • 18Chesapeake is now in ALPHA stage. That means I need YOUR help to test it! Please try it out and let me know if there are any issues thanks! Due to the pace of development, games will be swiftly deleted if issues occur so please play with the intent to test.

    (ohne 2er-Variante)

    Als nächstes wird 1846 folgen, danach möchte Toby "a more advanced game" umsetzen.

    »Remember to look up at the stars …

    … and not down at your feet. Try to make sense of what you see and wonder about what makes the universe exist. Be curious. And however difficult life may seem, there is always something you can do and succeed at. It matters that you don't just give up.«
    Stephen Hawking

  • Als nächstes wird 1846 folgen […]

    … parallel wird 1882 entwickelt – angestoßen und vorangetrieben von Scott Petersen himself.

    »Remember to look up at the stars …

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    Stephen Hawking

  • So langsam freunde ich mich auch mit 18Chesapeake ein wenig besser an.

    Und nach 1846 sollen ja „richtige“ 18xx folgen. :sonne:

    Gruß aus dem Münsterland
    Herbert

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  • yzemaze 13. Juni 2020 um 07:47

    Hat den Titel des Themas von „18xx.games open beta: neue Plattform für 18xx online; 1889 umgesetzt“ zu „18xx.games open beta: neue Plattform für 18xx online“ geändert.
  • Wer Spaß am Testen hat, kann sich auf eine (frühe) Alpha von 1836jr stürzen.

    »Remember to look up at the stars …

    … and not down at your feet. Try to make sense of what you see and wonder about what makes the universe exist. Be curious. And however difficult life may seem, there is always something you can do and succeed at. It matters that you don't just give up.«
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  • 1830 – wenn ich’s korrekt verstanden habe

    »Remember to look up at the stars …

    … and not down at your feet. Try to make sense of what you see and wonder about what makes the universe exist. Be curious. And however difficult life may seem, there is always something you can do and succeed at. It matters that you don't just give up.«
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