Alles anzeigenBisher: Kooperativ, bis zu 6 Spieler und eine APP mit sogenannter InstantPlay-Funktion, also losspielen ohne Anleitung lesen. Aber ein Referenzwerk wird trotzdem in gedruckter Form beiliegen (das ist mir persönlich sehr wichtig). Hörte sich für mich wie eine gelungere Weiterentwicklung der XCOM app an. Die app übernimmt auch die schicksalshaften zufälligen Ereignisse, die man aus dem Videospiel kennt.
Aus einem Interview mit einem der Autoren (kein anderer als Michal Oracz):
"Each day will bring a change in the ongoing conflict, often enabling us to foresee the events thanks to the radio transmissions. We will be visited by our neighbours, by vagabonds and traders. During night we will guard our shelter, on each step of the playthrough we will be forced to make difficult decisions the consequences of which will be visible in days yet to come.
From all the board game mechanics that carry the whole bulk of this simulation and the experience, the most crucial is the one that will cause each gameplay to become a separate and unique story. What is more the basic parts of gameplay will almost never be the same even after dozens of playthroughs. It is called the Scripts Mechanism. We’ve played many games that operated with certain methods of creating a story (paragraphs, cards, scenarios) and all of our experiences, the good and the bad ones, went into forging of this Scripts engine. I think that what we have to propose may find its way into the tabletop world and nest there for longer."
Das hat mich dann vollends überzeugt
Danke Dir ... Habs PC-Spiel gerade beendet. Nun heißt es warten.