Beiträge von Torlok im Thema „13.07.-19.07.2015“

    Bei uns war gestern Historia angesagt. Zu viert mit 2 Neulingen war mir der Test einer Variante letztlich zu verwirrend für die beiden und wir beschränkten uns auf das letztgenannte:
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    3 military levels and 3 science levels (1-6, 7-12, and 13-16).
    To play a war card you still must have a higher military. If you have a higher science as well you pay nothing. If you are at the same level science pay 1 cube, behind 1 level pay 2 cubes, behind 2 levels pay 3, if opponent is on level 3 then you pay 3 regardless of your own science level.


    The defending opponent can choose to "defend" the territory by paying cubes based on military level: 1 cube if on the same level, 2 cubes if behind one level, 3 cubes if behind 2 levels pay 3, and if opponent is on level 16 then you would need to pay 3 cubes regardless of your own military level. If you choose to defend, the military player receives the victory points but the cube is not removed from the territory.


    Finally, during the end turn phase in which you score victory points for territory control. Players who are alone in a territory or if multiple players are in a territory, who ever has the highest science receive the victory points.
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    Gefunden im Historia-Thread "War Variant" bei BGG, das wird dann eben später mal getestet. Die Punktewertung eines Landes zugunsten der Forschung kam 3x vor und ist nicht uninteressant. Im richtigen Moment die Ausbreitung gespielt, wenn der andere seine War-Karte schon ausliegen hat, kann ein militärisch führender schön überrumpelt werden.
    Irgendwei lief die Partie aber relativ zäh und untypisch, nur einer erreichte überhaupt den obersten Rand, niemand war am Ende der Forschung, die Wunderauslage passte auch nicht so recht, die Leaderboni wurden eher nicht erfüllt - merkwürdige Partie...
    Demnächst sollen wohl 2 Erweiterungen kommen: Capitals und Destiny. Die werde ich mal in Essen näher anschauen, wenn denn verfügbar.
    #Historia