Beiträge von Seear im Thema „Story of Many“

    Ja geb ich dir recht, da es ein erst Projekt ist und massiver Umfang, wer weiß ob Sie es geliefert bekommen.

    Sie meinten der billigste Pledge wird circa 110$ kosten und da ich wenig backe wenn sie es nicht geliefert bekommen, ist es dann halt Pech und schade um die Kohle.

    Denke für genauso ambitionierte Projekte von neuen Studios ist Kickstarter ja da, weil jeder normale Verlag denen den Vogel zeigt.

    Es sollten bald auch Videos von content creator kommen, da kann man die Prototypen anschauen.

    Ja muss man einfach schauen, aber für mich mit Fokus auf narrative Spiele denke das ist einer von zwei backs in der zweiten Hälfte 24 (andere ist Lands of Evershade wo ich natürlich die Sorge hab ein typisches AR gegrinde zu bekommen;))

    Bzgl playtesting und balancing schreiben sie in ihrem discord:


    3. And a question more out of curiosity - how is it possible that with so many development paths and plots the game will be well balanced? Is it even possible to test the entire campaign and all of its branches with different sets of characters and their individual variants?


    4. How would you estimate the weight of the game according to the BGG scale?




    Antwort:

    1. The Balancing Issue. Let's be honest. Certainly when you have the most massive character development by miles away than the second contender, and the second contender massively fails at balancing issues, you do not have a magic or or an IQ of 180+ to predict all different combinations within the Trees. Being transparent as I always try to be, the game will never be balanced in the sense that every DPS character deals X amount of damage, as builds will rise that are going to be more efficient at doing smth than another. And again, narrative offers circumstances. Circumstances break balance. What is the point of the holy shuriken Fighter deals 7-9 damage per round in Undeads, when a Nekrian with his Nekrian's Goal racial trait can Influence Reaction Roll of any undead enemy, thus winning the encounter before it even begins. To us, the designing team and the dedicated playtesters balancing is about correcting enemy/character abilities that result into gamebreaking loops, invulnerabilities, etc.


      4. 2.75 to 3.


      Denke das wird also eher auf der seichteren Seite sein. Aber für mich reichts, wenn die Story, exploration und die charakterwentwicklung gut ist, könnte das für meinen Spielgeschmack reichen.