Ja, Fallen lösen ausschließlich in der Dorfbewohnerphase aus.
Bzgl "in Fallen laufen lassen", ist die Fähigkeit der Monster eher dazu gedacht, zB Fallen, die nur Helden schaden, nicht schon von Bauern auslösen zu lassen. Denn dann würde diese einfach ohne Wirkung verpuffen.
Die Fähigkeiten dienen also dazu, die "richtigen" Dorfbewohner in die Fallen laufen zu lassen
TRIGGERING TRAPS
Traps are triggered during the Villager Phase after Villager movement and before new Villagers ares spawned They also:
■ ONLY trigger if there is a Villager present in the zone at this specific stage of the Villager Phase (with the exception of the Treasure Hoard, see page 16)
■ ARE NOT triggered by Villagers passing through and ending their movement in zones beyond.
■ ARE triggered by all types of Villagers, regardless of whether the Trap affects them or not.
■ CANNOT be removed from play until they have been triggered.
If multiple Traps trigger simultaneously then players may choose in which order to resolve them. Each zone can accommodate a single Trap at a time.
Durch gewürfelte Fackelsymbole greift niemand an, ausser alle Dorfbewohner stehen im Castle Heart.
Der Vorteil der Fähigkeit der Succubus ist in der Koordination, entweder mit sich selbst (kann sich geplant nicht weiterbewegen, hat zB nur Nahkampfsymbole und kann durch die Fackel einen Dorfbewohner heranziehen und ihn plattmachen. Oder in Koordination mit anderen.
Hier der Auszug der englischen Regel, zu beachten ist der letzte Absatz, dort wird auch als activation bezeichnet, genau wie bei der Fähigkeit der Succubus.
VILLAGER ACTVATION SYMBOLS
When Villager Activation symbols are rolled, a single Villager from the zone furthest from the Castle Heart is moved 1 zone closer towards the Castle Heart. If there are multiple zones that are equidistant from the Castle Heart, then the lesser enemy always activates first (Peasants < Hunters < Town Heroes).
If there are multiple zones of an equal distance to the Castle Heart that contain lesser enemies, such as 2 zones both containing Peasants equally distant from the Castle Heart, then players nominate 2 of the zones, assign them head and tails and flip the First Player Coin.
If a Monster rolled multiple results then they should attempt to resolve all of these in the same zone, rather than flipping the coin for each result.
Villager activations never cause the Villagers to attack, only move, except for in the rare case that all Villagers in play are in the Castle Heart. In this case a Villager activation causes the Villager to attack.
(Texte mit dem Handy aus der PDF kopiert, ich bitte die Formatierung zu entschuldigen)